FAQ's

home Showroom / winkel
  • Hebben jullie het gehele assortiment van de Dieboshop ook in de winkel staan?

    De artikelen die wij aanbieden op Dieboshop.nl zijn een afspiegeling van de artikelen die verkrijgbaar zijn in de winkel. Het kan echter voorkomen dat bepaalde artikelen alleen via Dieboshop.nl worden aangeboden en visa versa.

    Mocht het zo zijn dat u graag een artikel dat u in de winkel heeft gezien online wil bestellen of wenst u graag een artikel te bekijken in de winkel voordat u een bestelling plaatst, neem dan gerust contact op via mail adres webshop@diebo.nl of telefonisch via 030 - 267 32 17 en vraag naar de mogelijkheden. U kunt hier ook de contactpagina op de website voor gebruiken. 

    Klik op deze link om direct naar te contactpagina te gaan.

  • Kan ik mijn bestelling in de winkel afhalen?

    Ja, dat kan.

    Wanneer u alle gewenste artikelen aan uw winkelmandje heeft toegevoegd heeft u bij het afrekenen de keuze of u de bestelling wil laten 'BEZORGEN MET POST NL' of wenst 'AF TE HALEN' bij Diebo Huisdierwereld in Nieuwegein. Indien u de bestelling wenst af te halen kunt u de bestelling de volgende werkdag vanaf 12:00 uur gratis afhalen en indien wenselijk bij ophalen afrekenen in de winkel.

    Meer algemene informatie over het plaatsen van een bestelling leest u hier.

  • Kan ik mijn bestelling in de winkel afrekenen?

    Ja, dat kan.

    Wanneer u alle gewenste artikelen aan uw winkelmandje heeft toegevoegd heeft u bij het afrekenen de keuze of u de bestelling wil laten 'BEZORGEN MET POST NL' of wenst 'AF TE HALEN' bij Diebo Huisdierwereld in Nieuwegein. Indien u de bestelling wenst af te halen kunt u de bestelling de volgende werkdag vanaf 12:00 uur gratis afhalen en indien wenselijk bij ophalen afrekenen in de winkel.

    Meer algemene informatie over het plaatsen van een bestelling leest u hier.

  • Wat is het adres van de winkel?

    Ravenswade 54
    3439LD Nieuwegein
    Tel. 030 267 32 17
    webshop@diebo.nl

    Klik op deze link voor de contactgegevens en de openingstijden 

  • Kan ik een artikel retourneren in de winkel?

    Ja, dat kan.

    U kunt het artikel meenemen naar de winkel en op vertoon van uw factuur terugbrengen. U krijgt dan altijd direct contant uw geld terug.

    Meer over het retourneren leest u hier.

  • Wat zijn de openingstijden van de winkel?
    dinsdag 09:00 - 21:00
    woensdag 09:00 - 21:00
    donderdag 09:00 - 21:00
    vrijdag 09:00 - 21:00
    zaterdag 09:00 - 17:00
    zondag 12:00 - 17:00
     

    Klik op deze link voor de contactgegevens en de openingstijden

shopping_cart Bestellen
  • Wat zijn de verzendkosten?

    De verzendkosten voor bezorging met PostNL voor bestellingen met een totale orderwaarde tot €100 bedragen €4,95 (binnen NL) en €9,95 (naar Belgie). Voor bestellingen binnen NL met een totale orderwaarde vanaf €100 berekenen wij geen verzendkosten. Het afhalen in de winkel is gratis.

    Meer algemene informatie over het plaatsen van een bestelling leest u hier.

  • Hoe plaats ik een bestelling?

    Om succesvol een bestelling te plaatsen doorloopt u de volgende stappen;

    1 - klik op het betreffende product dat u wilt bestellen en klik op 'IN WINKELMANDJE' in de groene balk

    2 - wanneer u alle gewenste artikelen aan uw winkelmandje heeft toegevoegd gaat u naar de betaalpagina. Dit doet u door te klikken op het WINKELMANDJE rechtsboven in uw scherm en te kiezen voor 'AFREKENEN'.

    3 - u komt nu in het scherm 'PERSOONLIJKE GEGEVENS', waar u kunt kiezen of u een bestelling wenst te plaatsen met of zonder account. Maak hier uw keuze, log indien nodig in en klik op 'GA VERDER'. U krijgt dan de mogelijkheid om uw 'CONTACTGEGEVENS' en 'FACTUURGEGEVENS' aan te passen alvorens naar de bezorgopties te gaan. Klik op 'VERDER NAAR BEZORGOPTIES'

    4 - in het scherm 'BEZORGING' maakt u de keuze of u de bestelling wil laten 'BEZORGEN MET POST NL' of wenst 'AF TE HALEN' bij Diebo Huisdierwereld in Nieuwegein. Indien u de bestelling wil laten bezorgen krijgt u hier tevens de mogelijkheid het bezorgadres aan te passen. Indien u de bestelling wenst af te halen kunt u direct verder naar de betaalpagina gaan. U kan de bestelling de volgende werkdag vanaf 12:00 uur gratis afhalen en indien wenselijk bij ophalen afrekenen in de winkel. Klik op 'VERDER NAAR BETALING'

    5 - maakt u vervolgens in het 'BETALING' scherm de keuze voor de gewenste betaalwijze. Alleen wanneer u in stap 4 heeft gekozen voor 'afhalen in de winkel' krijgt u hier de mogelijkheid voor 'betalen in de winkel'. Klik op 'VERDER NAAR BEVESTIGING'

    6 - voordat u de bestelling plaatst en akkoord gaat heeft u in het 'BEVESTIGING' scherm de gelegenheid opmerkingen en/of wensen aan te geven in het opmerkingenveld. Klik op 'BESTELLING PLAATSEN'

    7 - de bestelling zal in behandeling worden genomen en ontvangt u per mail een bevestiging van uw bestelling. U kunt de bestelling tevens raadplegen in 'MIJN ACCOUNT'

    Meer algemene informatie over het plaatsen van een bestelling leest u hier.

  • Kan ik mijn bestelling in de winkel afhalen?

    Ja, dat kan.

    Wanneer u alle gewenste artikelen aan uw winkelmandje heeft toegevoegd heeft u bij het afrekenen de keuze of u de bestelling wil laten 'BEZORGEN MET POST NL' of wenst 'AF TE HALEN' bij Diebo Huisdierwereld in Nieuwegein. Indien u de bestelling wenst af te halen kunt u de bestelling de volgende werkdag vanaf 12:00 uur gratis afhalen en indien wenselijk bij ophalen afrekenen in de winkel.

    Meer algemene informatie over het plaatsen van een bestelling leest u hier.

  • Kan ik mijn bestelling in de winkel afrekenen?

    Ja, dat kan.

    Wanneer u alle gewenste artikelen aan uw winkelmandje heeft toegevoegd heeft u bij het afrekenen de keuze of u de bestelling wil laten 'BEZORGEN MET POST NL' of wenst 'AF TE HALEN' bij Diebo Huisdierwereld in Nieuwegein. Indien u de bestelling wenst af te halen kunt u de bestelling de volgende werkdag vanaf 12:00 uur gratis afhalen en indien wenselijk bij ophalen afrekenen in de winkel.

    Meer algemene informatie over het plaatsen van een bestelling leest u hier.

  • Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?

    Ja, dat kan.

    Wanneer u alle gewenste artikelen aan uw winkelmandje heeft toegevoegd heeft u bij het afrekenen de keuze of u de bestelling wil laten 'BEZORGEN MET POST NL' of wenst 'AF TE HALEN' bij Diebo Huisdierwereld in Nieuwegein. Indien u de bestelling wil laten bezorgen heeft u hier tevens de mogelijkheid het bezorgadres aan te passen.

    Meer algemene informatie over het plaatsen van een bestelling leest u hier.

  • Kan ik een bestelling nog wijzigen of annuleren?

    Dit is afhankelijk van de status van de bestelling.

    Neem hiervoor tijdens openingstijden telefonisch contact op met onze medewerkers via telefoonnummer 030 - 267 32 17. U krijgt dan direct een medewerker te spreken. Buiten openingstijden kunt u contact opnemen via mail adres webshop@diebo.nl of gebruik maken van de contactpagina op de website.

    Geef aan om welk bestelnummer het gaat en wat u wenst te wijzigen.

    Klik op deze link om direct naar te contactpagina te gaan.

  • Ik heb een vraag over een product

    Voor vragen over een product kunt u het best gebruik maken van de contactpagina op de website of contact opnemen via mail adres webshop@diebo.nl. Vragen die wij ontvangen tijdens kantooruren proberen wij dezelfde dag te beantwoorden.

    Voor vragen die betrekking hebben op het plaatsen van een bestelling, betaling, levering en uitleg over de website kunt u tijdens openingstijden ook telefonisch contact opnemen met onze medewerkers via telefoonnummer 030 - 267 32 17. U krijgt dan direct een medewerker te spreken.

    Klik op deze link om direct naar te contactpagina te gaan.

assignment Productinformatie
  • Ik heb een vraag over een product

    Voor vragen over een product kunt u het best gebruik maken van de contactpagina op de website of contact opnemen via mail adres webshop@diebo.nl. Vragen die wij ontvangen tijdens kantooruren proberen wij dezelfde dag te beantwoorden.

    Voor vragen die betrekking hebben op het plaatsen van een bestelling, betaling, levering en uitleg over de website kunt u tijdens openingstijden ook telefonisch contact opnemen met onze medewerkers via telefoonnummer 030 - 267 32 17. U krijgt dan direct een medewerker te spreken.

    Klik op deze link om direct naar te contactpagina te gaan.

euro_symbol Betaalwijze
  • Kan ik mijn Diebo cadeaukaart ook besteden in de Dieboshop?

    Nee, het is vooralsnog niet mogelijk om uw Diebo cadeaukaart te besteden bij Dieboshop.nl

  • Kan ik mijn bestelling in de winkel afrekenen?

    Ja, dat kan.

    Wanneer u alle gewenste artikelen aan uw winkelmandje heeft toegevoegd heeft u bij het afrekenen de keuze of u de bestelling wil laten 'BEZORGEN MET POST NL' of wenst 'AF TE HALEN' bij Diebo Huisdierwereld in Nieuwegein. Indien u de bestelling wenst af te halen kunt u de bestelling de volgende werkdag vanaf 12:00 uur gratis afhalen en indien wenselijk bij ophalen afrekenen in de winkel.

    Meer algemene informatie over het plaatsen van een bestelling leest u hier.

  • Kan ik een kopie van mijn factuur krijgen?

    U heeft de mogelijkheid uw factuur achteraf te bekijken, te printen of in PDF bestand te downloaden. Ga hiervoor naar 'MIJN ACCOUNT', raadpleeg 'MIJN FACTUREN' en klik de gewenste factuur aan.

  • Ontvang ik een bevestiging zodra de betaling is ontvangen?

    Ja, u ontvangt na het afronden van uw bestelling per mail een bevestiging dat uw bestelling in behandeling is genomen. Indien u heeft gekozen om de bestelling met iDEAL te betalen is deze bevestiging tevens het bewijs dat uw betaling is ontvangen. 

  • Welke betaalmogelijkheden zijn er?

    Wij bieden u de mogelijkheid uw bestelling te betalen via iDEAL of achteraf te betalen.

    Meer over de betaalmogelijkheden leest u hier.

card_giftcard Diebo cadeaukaart
  • Kan ik mijn Diebo cadeaukaart ook besteden in de Dieboshop?

    Nee, het is vooralsnog niet mogelijk om uw Diebo cadeaukaart te besteden bij Dieboshop.nl

  • Kan ik een Diebo cadeaukaart kopen in de Dieboshop?

    Ja, dat kan. Op deze pagina is de cadeaukaart online verkrijgbaar en direct te bestellen.

  • Kan ik online het saldo van mijn Diebo cadeaukaart opvragen?
    Ja, dat kan. Op deze pagina kunt u het saldo van de cadeaukaart opvragen.
  • Wordt de cadeaukaart geactiveerd opgestuurd?
    Nee, de cadeaukaart activeren wij 2-3 werkdagen na bevestiging dat het pakket bij het leveringsadres is afgegeven. Eerdere activatie van de cadeaukaart kan alleen op telefonisch verzoek.
  • Binnen hoeveel dagen na ontvangst is de kaart actief?
    Binnen 2-3 werkdagen na bevestiging dat het pakket bij het leveringsadres is afgegeven. Wij versturen geen actieve cadeaukaarten. Eerdere activatie van de cadeaukaart kan alleen op telefonisch verzoek.
local_shipping Levering
  • Wat zijn de verzendkosten?

    De verzendkosten voor bezorging met PostNL voor bestellingen met een totale orderwaarde tot €100 bedragen €4,95 (binnen NL) en €9,95 (naar Belgie). Voor bestellingen binnen NL met een totale orderwaarde vanaf €100 berekenen wij geen verzendkosten. Het afhalen in de winkel is gratis.

    Meer algemene informatie over het plaatsen van een bestelling leest u hier.

  • Kan ik mijn bestelling in de winkel afhalen?

    Ja, dat kan.

    Wanneer u alle gewenste artikelen aan uw winkelmandje heeft toegevoegd heeft u bij het afrekenen de keuze of u de bestelling wil laten 'BEZORGEN MET POST NL' of wenst 'AF TE HALEN' bij Diebo Huisdierwereld in Nieuwegein. Indien u de bestelling wenst af te halen kunt u de bestelling de volgende werkdag vanaf 12:00 uur gratis afhalen en indien wenselijk bij ophalen afrekenen in de winkel.

    Meer algemene informatie over het plaatsen van een bestelling leest u hier.

  • Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

    Wij streven er altijd naar uw bestelling zo snel mogelijk te verwerken, zodat u zo snel mogelijk uw producten in huis heeft. Wanneer u de bestelling voor 16:00 uur plaatst en de bestelling wenst te 'LATEN BEZORGEN MET POSTNL' heeft u in principe uw bestelling de volgende dag al in huis (bestellingen die worden geplaatst op vrijdag en in het weekend uitgezonderd). Indien u de bestelling wenst 'AF TE HALEN' in de winkel kunt u de bestelling de volgende werkdag vanaf 12:00 uur gratis afhalen.

  • Kan ik de status van mijn bestelling volgen?

    Ja, dat kan.

    U ontvangt bij het plaatsen van uw bestelling per mail een Track & Trace code. Met deze code kunt u op de website van PostNL uw bestelling traceren. 

    Klik hier om de website van PostNL in een nieuw tabblad te openen.

  • Wat gebeurt er als ik niet thuis ben als mijn bestelling wordt geleverd?

    Wanneer er niemand thuis is om de bestelling aan te nemen ontvangt u een briefje van de bezorger waarop staat aangegeven wanneer het pakketje wederom zal worden aangeboden. Dit is meestal de eerst volgende werkdag.

    Is er bij het tweede levermoment wederom niemand thuis om de bestelling aan te nemen, dan laat de bezorger een bericht achter met informatie op welk dichtbij zijnde afhaalpunt u de bestelling kan ophalen. U heeft dan 14 dagen de tijd om uw bestelling af te halen alvorens deze zal worden geretourneerd naar ons.

    U ontvangt bij het plaatsen van uw bestelling per mail een Track & Trace code. Met deze code kunt u op de website van PostNL uw bestelling traceren. 

    Klik hier om de website van PostNL in een nieuw tabblad te openen.

  • Wat gebeurt er als ik producten bestel met een verschillende levertijd?

    Het kan voorkomen dat u één of meerdere artikelen besteld die wij op dat moment niet op voorraad hebben. Indien dit het geval is krijgt u daar ook een melding van vooraf u de bestelling heeft afgerond en heeft betaald. In dit geval zullen wij altijd eerst het direct leverbare versturen. U ontvangt dan op een later moment, maar zo snel mogelijk, de niet voorradige producten.

  • Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?

    Ja, dat kan.

    Wanneer u alle gewenste artikelen aan uw winkelmandje heeft toegevoegd heeft u bij het afrekenen de keuze of u de bestelling wil laten 'BEZORGEN MET POST NL' of wenst 'AF TE HALEN' bij Diebo Huisdierwereld in Nieuwegein. Indien u de bestelling wil laten bezorgen heeft u hier tevens de mogelijkheid het bezorgadres aan te passen.

    Meer algemene informatie over het plaatsen van een bestelling leest u hier.

  • Kan ik bestellingen laten bezorgen in het buitenland?

    Ja, dat kan.

    Wij rekenen hier wel een toeslag voor. De bezorgkosten voor het versturen naar het buitenland bedragen €9,95

  • Kan ik een bezorgdatum kiezen?

    Voordat u de bestelling plaatst en akkoord gaat heeft u in het 'BEVESTIGING' scherm de gelegenheid opmerkingen en/of wensen aan te geven in het opmerkingenveld. Hier kunt u aangeven welke dag u de bestelling geleverd wil krijgen.

    Let op!

    Wij zullen rekening houden met uw voorkeur en ons uiterste best doen om de bestelling op de gewenste dag te laten bezorgen. Wij zijn echter afhankelijk van de bezorgtijden van PostNL en kunnen hierom niet de garantie geven dat de bestelling ook daadwerkelijk op de gewenste dag zal worden geleverd.

arrow_back Retourneren
  • Kan ik een artikel retourneren in de winkel?

    Ja, dat kan.

    U kunt het artikel meenemen naar de winkel en op vertoon van uw factuur terugbrengen. U krijgt dan altijd direct contant uw geld terug.

    Meer over het retourneren leest u hier.

  • Hoe lang duurt het voor mijn betaling is teruggestort?

    U ontvangt na retourontvangst het aankoopbedrag zo snel mogelijk terug. Wanneer u een product wenst te retourneren in de winkel krijgt u altijd direct contact uw geld terug. 

    Meer over het retourneren leest u hier.

  • Hoe stuur ik mijn bestelling retour?

    U heeft zowel de mogelijkheid het product te retourneren in de winkel als via de post. Indien u het product west te retourneren per post, stuur dan het artikel onder de vermelding van het bestelnummer dan naar onderstaand adres.

    Diebo Huisdierwereld
    Ravenswade 54
    3439 LD, Nieuwegein

    Meer over het retourneren leest u hier.

  • Wat zijn de kosten voor het retourneren?

    De verzendkosten van het retourneren van een product zijn principe voor uw eigen rekening, tenzij er sprake is van een ondeugdelijk ontvangen product of een product dat in de garantieperiode niet meer naar behoren werkt.

    Meer over het retourneren leest u hier.

build Garantie
  • Hoe lang heb ik garantie op een product?

    Bij aankoop van een product heeft u altijd een wettelijke garantie. Hoe lang u recht heeft op een wettelijke garantie hangt af van het product en het gebruik daarvan.

    Meer over uw garantie leest u hier.

  • Wat moet ik doen als een product defect is of niet naar behoren functioneert?

    Als u een ondeugdelijk product heeft ontvangen of een product werkt niet meer naar behoren, neem dan onder vermelding van uw bestelnummer contact op via mail adres webshop@diebo.nl of telefonisch via 030 - 267 32 17. U kunt hier ook de contactpagina op de website voor gebruiken. Probeer bij het melden zo nauwkeurig mogelijk een omschrijving te geven van de situatie. Berichten die wij ontvangen tijdens kantooruren proberen wij dezelfde dag te beantwoorden.

    Meer over uw garantie leest u hier.

list Onderdelen
  • Kan ik losse onderdelen van een product bestellen?

    Het kan voorkomen dat u een onderdeel van een product nodig heeft dat niet in de webshop verkrijgbaar is. Het is echter in veel gevallen wel mogelijk om onderdelen los te bestellen.

    Neem hiervoor contact op via mail adres webshop@diebo.nl of telefonisch via 030 - 267 32 17 en vraag naar de mogelijkheden. U kunt hier ook de contactpagina op de website voor gebruiken. 

    Klik op deze link om direct naar te contactpagina te gaan.

mail Contact
  • Hoe kan ik contact opnemen?

    Voor vragen over een product kunt u het best gebruik maken van de contactpagina op de website of contact opnemen via mail adres webshop@diebo.nl. Vragen die wij ontvangen tijdens kantooruren proberen wij dezelfde dag te beantwoorden.

    Voor vragen die betrekking hebben op het plaatsen van een bestelling, betaling, levering en uitleg over de website kunt u tijdens openingstijden ook telefonisch contact opnemen met onze medewerkers via telefoonnummer 030 - 267 32 17. U krijgt dan direct een medewerker te spreken.

    Klik op deze link om direct naar te contactpagina te gaan.

settings Mijn Account
  • Adresgegevens aanpassen

    Indien u de adresgegevens wenst aan te passen gaat u naar 'MIJN ACCOUNT'.  Hier heeft u de mogelijkheid uw adresgegevens onder 'ADRESGEGEVENS' te wijzigen.

  • Wachtwoord opnieuw instellen
    Indien u het wachtwoord van uw account opnieuw wenst in te stellen gaat u na het inloggen naar 'MIJN ACCOUNT'. Hier heeft u de mogelijkheid het wachtwoord onder 'INLOGGEGEVENS' te wijzigen.
  • Account opheffen

    Indien u uw account wenst op te heffen, omdat u bijvoorbeeld niet meer verwacht aankopen te doen bij Dieboshop.nl, kunt u hiervoor een verzoek mailen naar webshop@diebo.nl. Berichten die wij ontvangen tijdens kantooruren proberen wij dezelfde dag te beantwoorden. U ontvangt van ons een reactie zodra uw account is opgeheven.

    Klik op deze link om direct naar te contactpagina te gaan.

  • Mijn facturen

    U heeft de mogelijkheid uw factuur achteraf te bekijken, te printen of in PDF bestand te downloaden. Ga hiervoor naar 'MIJN ACCOUNT', raadpleeg 'MIJN FACTUREN' en klik de gewenste factuur aan.

  • Persoonlijke gegevens aanpassen

    Indien u uw persoonlijke gegevens wenst aan te passen gaat u naar 'MIJN ACCOUNT'.  Hier heeft u de mogelijkheid uw gegevens onder 'PERSOONLIJKE GEGEVENS' te wijzigen.

  • Wachtwoord vergeten

    Indien u het wachtwoord van uw account bent vergeten kunt u een nieuw wachtwoord aanvragen door naar het inlogscherm te gaan en te klikken op 'WACHTWOORD VERGETEN?'. U ontvangt binnen enkele seconden een nieuw wachtwoord per mail. Gebruik dit nieuwe wachtwoord om in te loggen.

    Vervolgens kunt u het wachtwoord van uw account opnieuw instellen door naar 'MIJN ACCOUNT' te gaan. Hier heeft u de mogelijkheid het wachtwoord onder 'INLOGGEGEVENS' te wijzigen.

    Geen nieuw wachtwoord ontvangen?

    Controleer of het mail adres dat u gebruikt heeft juist is en probeer nogmaals een nieuw wachtwoord aan te vragen. Wacht enkele seconden tot u een nieuw wachtwoord heeft ontvangen. Let op dat u het laatst ontvangen wachtwoord gebruikt om in te loggen. Indien er een fout blijft optreden adviseren wij even contact op te nemen.

    Klik op deze link om direct naar te contactpagina te gaan.

  • Mijn verlanglijstje

    Wanneer u een product in de website bekijkt heeft u de mogelijkheid om toe te voegen aan uw verlanglijstje. Dit doet u door in de detailpagina van het product te klikken op 'BEWAAR VOOR LATER'.

    Door naar 'MIJN ACCOUNT' te gaan en 'VERLANGLIJSTJE' te raadplegen kan u uw persoonlijke selectie favorieten beheren. 

format_quote Klacht
  • Hoe kan ik een klacht indienen?

    Heeft u een klacht over een product, bestelling of levering of bent u ergens niet tevreden mee, ook dan zijn wij u graag van dienst. Neemt u gerust contact op via mail adres webshop@diebo.nl of telefonisch via 030 - 267 32 17. U kunt hier ook de contactpagina op de website voor gebruiken. 

    Geef indien mogelijk bij het indienen van uw klacht aan op welk bestelnummer uw klacht betrekking heeft. Indien wij uw klacht ontvangen tijdens kantooruren proberen wij u dezelfde dag te beantwoorden. U ontvangt binnen 7 dagen een inhoudelijke reactie op uw klacht.

    Klik op deze link om direct naar te contactpagina te gaan.