Garantie
Bij aankoop van een product heb je altijd een wettelijke garantie. Hoe lang je recht heeft op een wettelijke garantie hangt af van het product en het gebruik daarvan.
Product is kapot, incompleet of beschadigd ontvangen
Hoewel wij de grootst mogelijke zorg besteden aan het verpakken en verzenden van bestellingen kan het voorkomen dat een product ondeugdelijk aan je is geleverd. Dit kan zowel een (technisch) defect zijn als een beschadiging aan de buitenkant van het product. Als een product ondeugdelijk aan je is geleverd streven wij ernaar om zo snel mogelijk een nieuw exemplaar op te sturen of je het betaalde bedrag te retourneren.
De verzendkosten voor het retourneren van het ondeugdelijke product zullen wij aan je vergoeden.
Product werkt niet (meer) naar behoren
Als een product niet meer of niet naar behoren werkt en/of niet voldoet aan hetgeen je redelijkerwijs van het product mag verwachten, heb je recht op gratis reparatie, een vervangend product of teruggave van je geld, tenzij je zelf schuld hebt aan het probleem dat is ontstaan met het ontvangen product. In het geval dat het probleem met het product is ontstaan door eigen schuld, door bijvoorbeeld gebrekkig onderhoud of door onjuist gebruik, of door het product te gebruiken anders dan wordt voorgeschreven, vervalt enige vorm van aanspraak op garantie dan wel enige aansprakelijkheid op schade die is ontstaan door of als gevolg van het gebruik van het product.
Wanneer bij normaal gebruik in verloop van tijd problemen met het product ontstaan, simpelweg door bijvoorbeeld slijtage, vervalt tevens enige vorm van aanspraak op garantie dan wel enige aansprakelijkheid op schade die is ontstaan door of als gevolg van het gebruik van het product.
De verzendkosten voor het retourneren van het product zullen wij aan je vergoeden, zolang het probleem met het product buiten jouw schuld is ontstaan en het product niet voldoet aan wat je redelijkerwijs van het product had mogen verwachten.
Retourneren van producten onder garantie
Als je een ondeugdelijk product hebt ontvangen of een product werkt niet meer naar behoren, neem dan onder vermelding van je bestelnummer contact op via webshop@diebo.nl of telefonisch via 030 - 267 32 17. Je kunt hier ook de contactpagina op de website voor gebruiken. Probeer bij het melden zo nauwkeurig mogelijk een omschrijving te geven van de situatie. Berichten die wij ontvangen tijdens kantooruren proberen wij dezelfde dag te beantwoorden.